Conferencia Implementing Machine Learning at Appian

Se llevó a cabo la Conferencia “Implementing Machine Learning at Appian” en el Auditorio de la Facultad de Informática Culiacán, fue impartida por el M.C. Manuel Enrique Garcia Fierro is a Senior Software Engineer, con 14 años de experiencia en TI, actualmente trabaja en SAP Concur, orgullosamente Egresado de nuestra Facultad en el 2001.

This year, he earned a MS In Information Technology with academic distinction at Carnegie Mellon University in Pittsburgh Pennsylvania.

La Conferencia fue dirigida principalmente a los alumnos de cuarto año de la Licenciatura en Informática.

Bill Gates says that “a breakthrough in machine learning will be worth 10 Microsofts”.

Nowadays there is a lot of interest within the IT industry to implement Machine Learning (ML). This presentation shows and tells the different aspects that a global IT company like Appian must consider to successfully implement an innovative technology, in this case ML. This presentation addresses different questions that executives would ask when Implementing an innovative project like this. For example: do we need to develop ML from scratch? or can we leverage a third-party ML? (Amazon ML, Microsoft, IBM). How much are we going to invest?

Expresó de manera general de como esta estructurado el sistema, comento que en este caso cada uno maneja una Base de Datos independiente ya que la información es muy diferente en cada unos de ellos.
Le comentó a los alumnos casos sobre “Machine Learning” y como trabajan actualmente.

“Las empresas globales de desarrollo de software tienen un gran interés en implementar Machine Learning porque es un mercado que representa un mercado varios billones de dólares”.

M.C. Manuel Enrique Garcia Fierro